Termékeink felrögzítése után a hozzájuk tartozó készletet már csak készletmozgató bizonylatok rögzítésével fogjuk tudni módosítani.

  • Beszerzés bizonylat: Bevételezéseinket kezelésére egyik lehetőségünk, hogy beszerzési bizonylatot rögzítünk, erre a főoldalon található Új/Beszerzés menüpont alatt van lehetőség.
    A beszerzések rögzítésénél meg kell adnunk, hogy mely partnerünktől szereztük be a bevételezni kívánt termékeket. Itt választhatunk partnert a jelenlegi partnerlistánkból, vagy új partnert is felrögzíthetünk:
    Ezután adjuk meg, hogy mely termékeket szeretnénk bevételezni. Itt is van lehetőség már korábban felrögzített termékek kiválasztására, vagy teljesen új termék bevételezésére is.

Amennyiben az új termék rögzítését választjuk, akkor megnyílik a fentebb már említett új termék rögzítő ablak, ahol termékeink alapadatait tudjuk kitölteni. Itt figyeljünk arra, hogy a készletgazdálkodást aktiváljuk, ha készlettel rendelkező terméket akarunk felvinni, illetve a nyitókészlet mezőt hagyjuk 0-án és majd csak a beszerzési bizonylaton adjuk meg, hogy mekkora mennyiséget vételezünk be belőle.
A termékek felrögzítése után a beszerzési ár mező automatikusan feltöltésre kerül a termék adatlapján meghatározott beszerzési ár adatokkal, az ár módosítására van lehetőség, viszont akkor ez a mező a termék adatlapján is frissítésre kerül és az új beszerzési ár fog bekerülni.

Ezen felül további adatok is meghatározhatók bevételi bizonylatainkon:

Bizonylatszám: a rendszer alapértelmezetten kioszt egy bizonylatszámot a beszerzési bizonylatnak, ez viszont kézileg felülírható, ami azért hasznos, mert így a beszerzéseinket a beszállítóinktól kapott számláink alapján is fel tudjuk rögzíteni, így az eredeti számlán szereplő bizonylatszámot is megadhatjuk beszerzésünknek, könnyebbé téve így a bizonylatok visszakereshetőségét.

Projekt: mint a programban minden bizonylat, így a beszerzés is projektekbe sorolható. Projektjeinket a Beállítások/Rendszer beállítások/Projektek menüpont alatt tudjuk létrehozni, bizonylat rögzítésnél a már korábban létrehozott projektek közül tudjuk kiválasztani, hogy melyik alá szeretnénk a bizonylatot sorolni. A főoldalon lehetőség van a különböző projektekre szűrni, így ha beszerzési bizonylatainkat besoroljuk ezekbe, akkor az kiadásként meg fog jelenni a projekt statisztikáinál. Amennyiben szeretnénk nyomon követni, hogy a különböző kisebb-nagyobb kampányaink mekkora nyereséget hoztak és mekkora kiadásokkal jártak, akkor ezen funkció használata kifejezetten hasznos lehet.

Dátumok: meghatározható a beszerzési bizonylat kelte dátuma, teljesítési dátuma és fizetési határideje. A készletmozgások mindig a teljesítési dátum napjára rögzülnek be a programban.

Fizetés módja: kiválasztható, hogy milyen fizetési móddal lett/lesz rendezve a bizonylat.

A mentés gombra kattintva tudjuk véglegesíteni beszerzési bizonylatunkat, ezután történik meg a termékek raktárkészletre vétele. Amennyiben mentés után vesszük észre, hogy valamilyen adatot rosszul rögzítettünk, akkor sincs gond, hiszen a Rögzített/Beszerzések menüpont alatt lehetőségünk van módosítani vagy törölni korábban rögzített beszerzéseinket:

Törlés esetén a bizonylat által létrejött készletmozgás is megszűnik.

  • Készletezési bizonylat (raktári bevét): A másik bevételezési lehetőségünk a Kulcs-Üzletben a bevételezési készletkezelő bizonylat, melyet az Új/Készlet menüpont alatt tudunk elkészíteni.
    A készletezési bizonylat segítségével raktári kiadásokat és bevételezéseket is tudunk kezelni. Bevételezés esetén az Irány mezőben Be irányt kell megadnunk.
    Bevételezés esetén a készletező bizonylatot érdemes Raktári bevét névvel ellátni:

    A partner és a bevételezni kívánt termékek megadása után, ha elmentjük a bizonylatot, a raktári bevételezés megtörténik. A így kiállított bizonylat a Rögzített/Készletek listájában lesz tételesen lebontva megtalálható és a módosítását is innen lehet elvégezni.